2010. febr. 20.

Csinosodó antiszociális Kálvin tér

Már írtam arról, h miért is enyire aktuális a városi babahordozás kérdése, de még magam is meglepődök azon nap-mint-nap, h mennyire igazak a megállapításaim. A Kálvin tér csinosodik. Épül a metró, a vilamosmegálló fölé ívelt vasszerkezetes fedél készül, és az egyik aluljáró lépcsösora fölé is hasonló jellegű emelvényt szerkesztett a gondos tervezői szem. Igenám! A lépcsőkön azonban továbbra sem lehet babakocsival, sem kerekes székkel közlekedni. (Ahogy egyik közelmúltban felújított budapesti aluljáróban sem!) Fölöslegesen dühöngök, és aktivista sem vagyok, így nem járok utána, hogy ki tervezte, és főként, ki hagyta jóvá a felújítási munkálatokat. De átfutott az agyamon, h abból a pénzből, amiből a fémszerkezet íveit létrehozták - szerintem tökfölöslegesen: mert minek a lépcső fölé eső, nap vagy atomcsapás elhárító tetőszerkezetet emelni, ha az utcára érve megszűnik a további védelem? - az összes lépcső mellé rámpát építhettek volna valószínűleg. Jellemző, hogy egy férfi ismerősőmnek szemet is szúrt az új létesítmény, és méltató megjegyzést fűzött hozzá ahogy elsuhantunk mellette autóval. Megfordult hát a fejemben, h talán a városokat nőknek kellene átformálniuk, ahogy a saját otthonaikat is szervezeik: valószínűleg dugó is kevesebb lenne...

4 megjegyzés:

  1. mozgólépcső kell, nem rámpa.

    VálaszTörlés
  2. Avagy lift. Mert olyan városokra is lehet példát látni, ahol az aluljárókból lifttel is fel lehet jönni. Kerekesszékeseknek, babakocsisoknak, nagy csomaggal utazóknak, fájós lábú öreg néniknek-bácsiknak...

    VálaszTörlés
  3. bizony, bizony - tök jogos, de én szerényen csupán egy-egy lejtős lehajtót kívánok minden lépcső mellé (biciklivel is jólesik néha, pláne gyerek biciklivel, kismotorral, meg amennyi málhánk van néha)...

    VálaszTörlés
  4. Egyszer egy hosszú hétvégét végigbabakocsiztam Bécsben úgy, hogy csak a metrót használtuk. Mondanom sem kell, hogy mindez semmiféle problémát nem okozott, hiszen mindenhol vannak liftek, még olyan nagyobb aluljáróknál is, ahol nem jár a metró. Stockholmban dettó ez a helyzet.
    Amennyiben budapesti babakocsis kalandtúrára vállalkozom, akkor azt inkább autóval teszem, illetve tettem, mert már kinőttük a babakocsit.

    Na tschók! :)

    VálaszTörlés